MOVEMENT-COMMUNICATION

Perhaps the most important communication is the communication that takes place through movement.

Without something actually moving, nothing will change at all.

But the art of movement is of course also an excellent example of this.

The appearance of a person through his facial expressions alone can tell a lot.

And what could be more powerful for people who really move from true love?

 

I mean when they do that without further premeditation. From respect and real love that one may have received from the Spirit.

Is not this movement of real love in the human spirit one of the most important that we can know?

 

I can testify to a very special experience of dance when I was very young.

Maybe only 5 years old.

We always went to a campsite at the Arnhem campsite and there was dancing a few times a week to very special music and I was even allowed to dance along.
I absolutely loved that and had come to love the music that came from mostly Eastern European countries.

Music from Yugoslavia in particular really appealed to me.

Later, when I was 18, it even became my reason to go to Yugoslavia with a special European train ticket that I had wanted to buy. I really really like this literal movement, that is, moving to a distant European country. I still keep this in my mind as a very special holiday that I went to with my guitar.

BEWEGINGS-COMMUNICATIE

Misschien wel de meest belangrijke communicatie is de communicatie die zich plaatsvind door midden van beweging.

Zonder dat iets zich werkelijk zal verplaatsen, zal er helemaal niets veranderen.

Maar ook is de bewegingskunst hier natuurlijk een voortreffelijk voorbeeld van.

 Een voorkomen van een mens door alleen al zijn mimiek, kan al heel veel vertellen.

En wat is er meer zeggen krachtig bij mensen die zich echt vanuit de werkelijke liefde zich voort zullen bewegen?

 

Ik bedoel dus wanneer ze dat doen zonder verdere voorbedachte rade. Vanuit respect en werkelijke liefde die men vanuit de Geest mag hebben ontvangen.

Is deze beweging van de werkelijke liefde in de menselijke geest niet als een van de meest belangrijke die we kunnen leren kennen?

 

Ik kan getuigen van een zeer bijzondere ervaring van de dans toen ik nog heel erg jong was.

Misschien nog maar 5 jaar oud.

We gingen toen altijd naar een camping in camping Arnhem en daar werd een paar keer per weken gedanst op hele bijzondere muziek en ik mocht dan zelfs meedansen.
Ik vond dat helemaal geweldig en was zeer van de muziek gaan houden die veel afkomstig was uit veelal Oost-Europese landen.

Met name muziek uit Joegoslavië sprak mij heel erg aan.

Later op mijn 18e levensjaar werd die zelfs mijn aanleiding om naar Joegoslavië te gaan met een speciale Europese treinkaar die ik had willen kopen. Ik heb werkelijk heel erg van deze letterlijke beweging, dus het me verplaatsen naar een ver gelegen Europees land. Nog steeds bewaar ik dit in mijn gedachte als een zeer bijzondere vakantie waar ik met mijn gitaar naar toe ben gegaan.

After taking a theater arts course, I was asked to help a mime duo with their presentation about 2 neighbors. One was Nel Ploeg (see interview below left) from Amsterdam and the other was Gerard Verwer from Santpoort, both so-called mimes and Gerard had played with the famous pantomime player Rob van Reijn. I had a lot of fun doing this and getting to know the mime movement art with it.

Nadat ik mij bezig had gehouden met een cursus toneel-kunst, werd ik polseling gevraagd om een mime-duo te gaan helpen met hun presentatie over 2 buren. De een was Nel Ploeg (zie interview links onder) uit Amsterdam en de ander was Gerard Verwer uit Santpoort, beiden  zogeheten mimespelers en Gerard had bij de bekende pantomimespeler Rob van Reijn gespeeld. Ik heb dit met veel plezier gedaan en de mime-bewegingskunst ermee leren kennen.

Yes, young people still grow up with dance in many generations, and I still love the Eastern European sounds very much and I certainly see this continuing from generation to generation. In war clothes or not. It's about the movement of wanting to move along and sing to music. It exceeds a lot for me. It's about the togetherness, holding each other's hands in an equal movement that will give you incredible strength, even though it is always better to just let the power of real love move in your head.

Ja, jongeren groeien nog steeds op met dans in vele generaties,en ik houd nog steeds vreselijk veel van de Oost-europese klanken en ik zie zeker dat dit gewoon doorgaat van generatie op generatie.  In oorlogskleding  of niet. Het gaat om de beweging om het liefs mee te willen gaan bewegen en te zingen op muziek. Het overtreft heel veel voor mij. Het gaat om de gezamenlijkheid, het vasthouden van elkaars handen in een gelijke beweging dat je een ongelovelijke kracht zal geven, ook al is het altijd beter om werkelijk alleen maar de kracht van de werkelijke liefde in je hoofd hierbij door te laten bewegen.

Create Your Own Website With JouwWeb